söndag 13 september 2020

Information vecka 38

Multiplikation plansch | Multiplikation, Mellanstadiet, Matteövningar

Hej!
Nu stundar en ny vecka. Hoppas att helgen har varit bra och att alla är friska. Vi kommer att fortsätta med Vikingatiden men vi börjar bli klara med alla de fantastiska skeppen som era barn har gjort av rest- och skogsmaterial. Under veckan kommer vi att starta upp med runstenarna.

Jag har börjat ett arbete med multiplikationstabellerna. Har märkt att era barn behöver träna på 4, 6, 7, 8 och 9. Bra om ni tränar hemma, i bilen eller på någon av apparna som finns (tipsar om Multiplication, Time Tables, Matematik Hastighets Test).

Vecka 38
Måndag
Ta med papper till skolan om skåpen!

Tisdag:
Elevråd
Idrott (ombyte)
Matteläxa hem

Onsdag:
Musik
Slöjd

Torsdag:
Idrott (ombyte)
Glos- och textförhör i engelska

Fredag:
Matteläxa till skolan
Ny engelskaläxa (ord och text)

När ni läst detta ser jag gärna att ni, vårdnavshavare, lämnar ert barn namn i kommentarsfältet. Detta eftersom jag vill se att alla är inne på bloggen.

Ha det fint,
Maria C

17 kommentarer:

  1. Nions mamma: har vi missat engelska läxa, fick dom någon förra veckan?? //Nina

    SvaraRadera
  2. Nions mamma: har vi missat engelska läxa, fick dom någon förra veckan?? //Nina

    SvaraRadera
  3. Nions mamma: har vi missat engelska läxa, fick dom någon förra veckan?? //Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de skrev av glosorna på torsdagen v 37.

      Radera
    2. Nion var sjuk och hemma i torsdags.

      Radera
    3. Nion var sjuk och hemma i torsdags.

      Radera
    4. Nion var sjuk och hemma i torsdags.

      Radera
    5. Han skrev av dem på fredagen!

      Radera
  4. Hej är det här jag ska skriva tro? Ika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja här kommer veckoinformation till er VH. Vill jag nå ut till er föräldrar är det här jag gör det. Ulrika om det är något som gäller Ika eller saker som du undrar över har du mitt nummer eller ta kontakt via mail eller EdWise.

      Radera

För kännedom

  Hej Aktuellt läge om Covid: Vi har inte fått information om att fler familjer är testade positivt.  I de familjer som förra veckan testade...