söndag 1 november 2020

Vecka 45, 46 och lite 47

Hej!

Hoppas att alla är friska och utvilade efter lite ledighet. Nu drar det igång igen.

Vi startar upp med två veckor intensivläsning. Alla kommer att låna böcker på biblioteket och ta hem och läsa för er. Eleverna tar med sig en läslogg hem och där står det vad ni ska göra. Vi har börjat med geografi och området Norden. Vi kommer att prata om Danmark, Norge, Finland och Island. Efter vi är klara med dessa fyra länder tar vi oss an Sverige. Om det är någon som har oanvända pizzakartonger hemma tar jag gärna emot dem. Vi ska bygga länder i kartongerna...

Jag har en extra hand i klassen nu, Oskar. Han finns i klassrummet och är ett stöd i klassen.

Vill än en gång påminna er om hur fina barn ni har, de har verkligen gjort mitt lov genom den fina arbetsinsatsen dem gjorde på fredagen innan lovet. Wow vilket samarbete👍

Jag håller på att sammanställa lite tips på hemsidor och appar som är bra för era barn. Eleverna kommer att få hem en lista samt lösenord och användarnamn till olika sidor som vi använder oss av på skolan. Om det är någon som inte har tillgång till dator, Ipad etc hör av er till mig.

Jag har haft alla utvecklingssamtal för dem som hade anmält sig. Är det någon av er som inte hade möjlighet att träffas och vill göra det hör av er till mig så fixar vi det.

Vecka 45

8:ans multiplikationstabell
Måndag: Biblioteket, läslogg hem, GOTD

Tisdag: Idrott, matteläxa hem

Onsdag: 

Torsdag: Idrott, glosor hem

Fredag: Matteläxa till skolan


Vecka 46

9:ans multiplikationstabell
Måndag: Läslogg till skolan - koll, ny läslogg hem, GOTD

Tisdag: Idrott, matteläxa hem

Onsdag:

Torsdag: Idrott, kolla av glosorna engelska glosorna, nya glosor hem

Fredag: Matteläxa till skolan, skolfoto

Vecka 47

Repetition av multiplikationstabellerna 0-10
Måndag: Läsloggen till skolan - koll, biblioteket


Ha det fint,

Maria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För kännedom

  Hej Aktuellt läge om Covid: Vi har inte fått information om att fler familjer är testade positivt.  I de familjer som förra veckan testade...